onsdag 22 februari 2012

Detta är inget LCHF-bröd

Kom på att det är dags för bakutmaning hos Söta Saker.
Månadens tema är frukost.
Mitt bidrag får bli detta långpannebröd, sirapsbröd, eller som barnen säger...
fislimpa :)

Det är så gott och så lättlagat som det kan bli!

Vi börjar väl med receptet...



Blanda allt kan man göra för hand med en trägaffel om man vill.
Jag vill inte så jag kör smeten snabbt i assistenten.


Så är det bara att breda ut i en smord långpanna.



Plättlätt! :)
Men nu krävs det lite spring till spisen.
Börja grädda brödet på 100 grader och sedan höjs temperaturen enligt receptet.
Jag tycker att brödet blir bättre gräddat med bara över och undervärme.
Kör man varmluften blir brödet tort och bränt.

Dela sedan den gräddade kakan i förslagsvis 6 delar.



Jag njuter brödet med bregott och ost.



Önskar oss alla en god frukost :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar